FAQ – Frequently Asked Questions

Antwoorden op Veelgestelde Vragen

(klik op een onderwerp om het antwoord te zien)

1 - Wat te doen bij pech onderweg met de duofiets?

Bij pech onderweg die je niet zelf kunt verhelpen neem je telefonisch contact op met de fietsenmaker of de ENRAhulpdienst, waarvan de nummers op de ENRA pechhulpppas staan die in het tasje achterop zit. Probeer eerste de fietsenmaker en lukt dat niet bel dan het alarmnummer 088-8778044.  Daarom is het belangrijk om een voldoende geladen mobiele telefoon met de contactgegevens van de coördinatoren van je wijk en de ‘OphaalService Duofiets’. Vrijwilligers krijgen bij in dienst komen een document met deze gegeven en kunnen deze via de email opvragen bij de coördinatoren.

2 - Wie is de coördinator van mijn wijk?

De coordinatoren van de verschillende wijken vind je op de volgende pagina: https://fietsmaatjesleidenleiderdorp.nl/contact/

3 - Hoe kom ik achter naam en telefoonnummer van de fietswachten?

Een overzicht van de fietswachten vind je hier:  https://fietsmaatjesleidenleiderdorp.nl/fietsen/

De telefoonnummers vind je in de medewerkerslijst in het roosterprogramma: https://hetrooster.nl/fietsmaatjeslld/medewerkers

4 - Hoe komt mijn gast aan een nieuwe vijfrittenkaart?

Een nieuwe 5 rittenkaart is op te halen bij de receptie van Serviceflat Schouwenhove en Lorentzhof en aan te vragen bij de coördinatoren of downloaden via onderstaande link. Na het downloaden van de kaart kan deze worden afgedrukt. De 5 rittenkaart heeft geen waarde en is alleen maar een hulpmiddel om de gereden ritten te registreren.

Download vijfrittenkaart

5 - Hoe meld ik me af als gast/vrijwilliger?

Vrijwilligers nemen contact op met de coördinator.
Gasten kunnen contact opnemen met de vrijwilliger of de coördinator. Een bericht sturen aan contact@FietsmaatjesLeidenLeiderdorp.nl kan ook

6 - Ik ben mijn inlogcode op Het Rooster kwijt. Wat nu?

Neem contact op met de roosterbeheerder via contact@FietsmaatjesLeidenLeiderdorp.nl Je kan hem ook bellen, het telefoonnummer vind je op startpagina van het roosterprogramma, dus dat moet je dan wel vooraf genoteerd hebben.

7 - Een rit met mijn gast is niet doorgegaan. Hoe haal ik die rit uit Het Rooster?

Hoe je een rit verwijderd staat in de handleiding van het roosterprogramma: 
FM LLd Handleiding Rooster vrijwilligers (V6) versie190705

Je moet dat wel direct doen. Alleen de coordinator kan dat achteraf.