FAQ (Frequently asked questions)
Antwoorden op Veelgestelde Vragen
(klik op een onderwerp om het antwoord te zien)
1 - Wat te doen bij pech onderweg met de duofiets?
Bij pech onderweg die je niet zelf kunt verhelpen neem je telefonisch contact op met de fietsenmaker of de ENRA hulpdienst, waarvan de nummers op de ENRA pechhulpppas staan die in het tasje achterop zit. Probeer eerste de fietsenmaker en lukt dat niet bel dan het alarmnummer 088-8778044. Daarom is het belangrijk om een voldoende geladen mobiele telefoon met de contactgegevens van de coördinatoren van je wijk en de ‘OphaalService Duofiets’ bij je te hebben. Vrijwilligers krijgen bij in dienst komen een document met deze gegevens en kunnen deze via de email opvragen bij de coördinatoren.
2 - Wie is de coördinator van mijn wijk?
De coordinatoren van de verschillende wijken vind je op de volgende pagina: https://fietsmaatjesleidenleiderdorp.nl/contact/
3 - Hoe kom ik achter naam en telefoonnummer van de fietswachten?
Een overzicht van de fietswachten vind je hier: https://fietsmaatjesleidenleiderdorp.nl/fietsen/
De telefoonnummers vind je in de medewerkerslijst in het roosterprogramma: https://hetrooster.nl/fietsmaatjeslld/medewerkers
4 - Hoe komt mijn gast aan een nieuwe vijfrittenkaart?
Een nieuwe 5 rittenkaart is op te halen bij de receptie van Serviceflat Schouwenhove en Lorentzhof en aan te vragen bij de coördinatoren of downloaden via onderstaande link. Na het downloaden van de kaart kan deze worden afgedrukt. De 5 rittenkaart heeft geen waarde en is alleen maar een hulpmiddel om de gereden ritten te registreren.
5 - Hoe meld ik me af als gast/vrijwilliger?
Vrijwilligers nemen contact op met de coördinator.
Gasten kunnen contact opnemen met de vrijwilliger of de coördinator. Een bericht sturen aan contact@FietsmaatjesLeidenLeiderdorp.nl kan ook
6 - Ik ben mijn inlogcode op Het Rooster kwijt. Wat nu?
Neem contact op met de roosterbeheerder via contact@FietsmaatjesLeidenLeiderdorp.nl Je kan hem ook bellen, het telefoonnummer vind je op startpagina van het roosterprogramma, dus dat moet je dan wel vooraf genoteerd hebben.
7 - Een rit met mijn gast is niet doorgegaan. Hoe haal ik die rit uit Het Rooster?
Hoe je een rit verwijdert staat in de handleiding van het roosterprogramma:
FM LLd Handleiding Rooster vrijwilligers (V6) versie190705
Je moet dat wel direct doen. Alleen de coordinator kan dat achteraf.
8 - Hoe meld ik een schade?
Gebruik een van de twee schadeformulieren, te vinden op de downloadpagina (onder formulieren), vul deze in en stuur deze zo spoedig mogelijk naar je wijkcoordinator. Meer informatie vind je op de vrijwilligers pagina.
9 - Wat doe ik bij ongewenst gedrag van de vrijwilliger?
Als u het niet zelf kan of wil bespreken met betrokkene kunt u contact opnemen met een bestuurslid of de vertrouwenspersoon. Voor meer informatie: Meldingsprocedure Ongewenst Gedrag (versie feb. 2020)